28 sierpnia 2016

Liebster Blog Award edycja pierwsza

   Słomiany zapał - znacie to? Niestety, jest to cecha, którą posiadam, choć z którą próbuję zawzięcie walczyć. W tym miesiącu, częściowo wyjazdowym, częściowo urodzinowym (tak, jestem już pełnoletnia :D), sporo się działo, choć nie na blogu. Jako że nie chcę zostawiać kompletnej pustki, wrzucam Liebster Blog Award. Recenzje postaram się napisać jak najszybciej (ale bez przesady z tym tempem - nie przekładajmy go ponad jakość!), bo po prostu mam trochę zaległości. No cóż, tak to już bywa. Wracając jednak do tematu: do LBA nominowały mnie dwie dziewczyny. Mowa tutaj o Olci z bloga zlodziejka-zapisanych-stron.blogspot.com oraz Jamaice z recenzjebrunetki.blogspot.com. Dziękuję!

Zacznijmy od pytań zadanych przez Olcię:

1. Kiedy zaczęłaś blogować?
No cóż, mój pierwszy blog powstał już w drugiej lub trzeciej klasie podstawówki i była to stronka na onecie. Tematyka? Zwierzęta, jakby inaczej! Przez kolejne lata pisałam na wielu różnych blogach, o wielu różnych tematykach... Jeśli chodzi o Królową Książek, blog ten powstał w marcu bieżącego roku.

2. Musisz pokonać smoka, a jedna postać książkowa będzie Ci towarzyszyć. Jaka?
Z jednej strony chcę postawić na Richarda z serii "Miecz Prawdy", z drugiej strony coś mi podpowiada, aby wybrać starego poczciwego Geralta z Rivii. Hm... A może by tak wziąć obu tych panów?

3. Wolisz, gdy akcja książki toczy się w miejscu prawdziwym czy wymyślonym?
Jako że preferuję fantastykę, a miejsca akcji w tym gatunku z reguły są wytworem fantazji autora, postawię na tę drugą odpowiedź. Chodź czasami fajnie jest poczytać o miejscach prawdziwych, szczególnie o tych, których się zna - tak miałam w przypadku zagłębiania się w "Jeżycjadę" Małgorzaty Musierowicz!

4. Zgłasza się do Ciebie Hagrid i mówi, że masz możliwość wydania książki. Jaki to będzie gatunek?
Ale że Hagrid ma być wydawcą? Dlaczego? xD No cóż, pomijając ten fakt... Zdecyduję się na klasyczne fantasy. Najlepiej z podgatunku high fantasy, ewentualnie sword and sorcery (magia i miecz). Tak, zdecydowanie to jest to, co lubię najbardziej.

5. Gdybyś miała wybrać jedną książkę, którą czytałabyś do końca życia, jaka by to była?
Na tę chwilę postawiłabym chyba na moje ostatnie odkrycie - "Nihal z Krainy Wiatru". Bohaterka może do idealnych nie należy... Ba, powiedziałabym nawet, że bywała strasznie wkurzająca. Mimo wszystko, polubiłam ją, tak samo jak i świat, w którym żyje i przygody, które przeżywa.

6. Gdzie i kiedy najlepiej Ci się czyta?
W zacisznym miejscu, w którym mogę puścić swoją ulubioną muzykę i nie musieć plątać się w słuchawkach. A kiedy? To różnie bywa, pora dnia (lub nocy) nie gra większej roli.

7. Weź najbliżej leżącą książkę, otwórz na 54 stronie i podaj pierwsze zdanie.
W tym przypadku znowu mamy do czynienia z wiedźminem Geraltem... Książka to "Miecz przeznaczenia", Andrzeja Sapkowskiego oczywiście. Pierwsze zdanie pięćdziesiątej czwartej strony brzmi tak: "Jestem plugawy odmieniec, a moja nieurodziwa twarz nie rokuje żadnych nadziei na poprawę.". Cytat z opowiadania "Granica możliwości".

8. Pierwsza książka, którą kupiłaś.
Ale że ja mam to pamiętać? D: Kupiłam sporo książek, naprawdę nie pamiętam, która była pierwsza. Podejrzewam, że mogła to być któraś z części serii o Ani Shirley lub "Jeżycjady".

9. W jakim świecie wolałabyś żyć: w świecie podzielonym na frakcje czy dystrykty?
Nie mam pojęcia, na jakich zasadach działają frakcje - nie czytałam "Niezgodnej", a filmu widziałam jedynie urywki. Jeśli chodzi o dystrykty znane z "Igrzysk śmierci" to, no cóż, być może bym się na to zdecydowała, o ile miałabym możliwość wyboru... i o ile nie dotyczyłby mnie udział w tytułowych głodowych igrzyskach. Chociaż najlepiej i tak pewnie żyłoby się w Kapitolu...

10. Czy posiadasz jakąś książkę z autografem lub dedykacją?
Posiadam dwie takie książki, z czego obydwie są książkami dla dzieci. :p

11. Trzy książki, które najbardziej zapadły Ci w pamięć. Dlaczego akurat te?
"Pierwsze prawo magii" Terry'ego Goodkinda - to było chyba moje pierwsze "poważniejsze" fantasy, które na dodatek strasznie polubiłam, choć zawiera w sobie mnóstwo znanych schematów. "Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery - książka mojego dzieciństwa, pierwsza tak długa lektura, którą przeczytałam z własnej woli i na dodatek wyśmienicie się przy niej bawiłam... Czas chyba na odświeżenie tej książki, jak  i kolejnych części serii! No i trzecia z pozycji to... "Gildia magów" Trudi Canavan. Do tej powieści, jak i do całej trylogii, mam parę zastrzeżeń, a mimo wszystko... polubiłam ją! No i to była pierwsza z książkowych okazji, na jakie natrafiłam... Cała trylogia za 13 zł/tom. Interes życia! :D

Czas na pytania zadane przez Jamaicę:

1. Co najbardziej lubisz w książkach?
Chyba to, że mogę oderwać się od problemów świata rzeczywistego, przeżywać niesamowite przygody z bohaterami, po prostu poprawić sobie humor. I rozwinąć wyobraźnię!

2. Jaka jest Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
Tu postawię na "Anię z Zielonego Wzgórza", o której już wielokrotnie wspominałam.

3. Czy lubisz polskich autorów?
Jasne! Często poziomem dorównują z zagranicznymi autorami, tymi bardziej popularnymi. Fakt faktem, Polaków czytam dużo rzadziej niż na przykład Amerykanów, Brytyjczyków czy Australijczyków, ale wynika to raczej z generalnie słabszej promocji ich książek.

4. Czy zgubiłaś lub znalazłaś kiedyś książkę?
Nie przypominam sobie takiej sytuacji (miejskich regałów nie liczę).

5. Chciałabyś wydać kiedyś książkę?
Moja odpowiedź może być zaskoczeniem, ale... nie! Dlaczego? Bo ja się zwyczajnie nie nadaję do pisania powieści. Zdecydowanie bardziej chciałabym zasłynąć jako lekarz, odkrywca, naukowiec lub, ewentualnie, sportowiec. :D

6. Udało Ci się kiedyś spotkać z jakimś autorem?
W podstawówce chodziliśmy na zorganizowane spotkania z autorami książek, oczywiście, przeznaczonych dla dzieci. I w taki sposób byłam chociażby na pogawędce z panem Wojciechem Widłakiem (tak, to ten od Pana Kuleczki!) czy Grzegorzem Kasdepke (Kacperiada, Kuba i Buba).

7. Jakie blogi recenzenckie polecasz?

8. Czy w Twojej rodzinie dużo osób czyta książki?
Mówiąc szczerze, nie wiem. Parę osób z pewnością czyta, ale czy to dużo?

9. Jak często kupujesz książki?
Raz na parę miesięcy? XD

10. Jaka jest Twoja ulubiona książka z gatunku fantasy lub horror?
Ostatnimi czasy urzekła mnie "Nihal z Krainy Wiatru" Lici Troisi.

11. Bierzesz udział w konkursach na blogach?
Oczywiście! Czasem można wygrać coś naprawdę fajnego.

   To tyle zanudzania. Nie nominuję nikogo, choć jeśli ktoś ma ochotę odpowiedzieć na powyższe pytania - droga wolna! Jeśli macie jeszcze jakieś pytania do mnie, możecie śmiało zadawać je w komentarzach. Napiszcie też, w jaki sposób Wy odpowiedzielibyście na powyższe pytania? Może nie wszystkie, ale na przykład na kilka wybranych. ;)

5 komentarzy:

  1. Jejku, naprawdę polecasz Stronę Pierwszą? To miłe. :) Ciebie na pewno bym poleciła, bo twoje recenzje są dopracowane i ciekawe. Też zaczęłam blogować na początku podstawówki, ale moje pierwsze blogi to było totalne dno. xD Wolałabym nie mieszkać ani w świecie podzielonym na frakcje, ani na dystrykty - oba te podziały są niefajne. I też kupuję książki co kilka miesięcy, częściej to bym zbankrutowała... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje za odpowiedź <3 urodzinowo? Wszystkiego najlepszego! Wracaj kochana do blogowania bo nam Cie brakuje :( Ja nie posiadam żadnej książki z autografem ale mam nadzieję,że to się kiedyś zmieni :D A może sama wydam książkę? Tak i sama napiszę sobie dedykację!:D haha To czekam na recenzję ;)

    Buziaki :*
    zlodziejka-zapisanych-stron.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nihal z Krainy Wiatru - gdzie ją dorwałaś? <3
    Hagrid wydawcą... Jak zaczęłam czytać to pytanie, to myślałam, że cię zabiera do Hogwartu albo coś :D
    Ooo, kochana jesteś, że wymieniłaś mój blog <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biblioteka Raczyńskich w Poznaniu, polecam! :D Mają całą trylogię! :D

      Usuń
  4. lubię czytać posty z pytaniami i odpowiedziami. :D niektóre pytania z tego wpisu mnie zaskoczyły. np. to o Hagridzie, haha. :D
    a ja bym chciała wydać własną książkę... to takie moje marzenie z dzieciństwa. na pewno byłoby to coś z gatunku powieści obyczajowych, o życiu, może nawet coś a'la pamiętnik? ;)
    nie kojarzę tych pisarzy, z którymi miałam okazję się spotkać... czy ja tak dawno wyrosłam z książek dla dzieci xd?

    OdpowiedzUsuń

layout by oreuis