12 października 2016

50 książek, które chcę przeczytać!


Od jakiegoś czasu na blogach pojawiają się listy książek, które blogerzy chcą przeczytać. Lubię przeglądać takie listy, a więc i ja również postanowiłam coś takiego stworzyć (a za jakiś czas może nawet podsumuję, jak mi idzie wykreślanie kolejnych pozycji z listy?). Znaczna część mojej listy to fantastyka, ale znajdują się tutaj również książki należące do innych gatunków. Kolejność umieszczania ich w spisie jest zupełnie przypadkowa. Czytaliście któreś z przytoczonych przeze mnie powieści? A może któreś z nich macie w planach?
  1. "Klątwa tygrysa" Colleen Houck
  2. "Złodziejka książek" Markus Zusak
  3. "Delirium" Lauren Olivier
  4. "Dotyk Julii" Tahereh Mafi
  5. "Zorkownia" Agnieszka Kaluga
  6. "Ember in the Ashes. Imperium ognia" Sabaa Tahir
  7. "Zniknięcie słonia" Haruki Murakami
  8. "Sekta zabójców" Licia Troisi
  9. "Nieludzie" Kat Falls
  10. "Mroczne umysły" Alexandra Bracken
  11. "Osobliwy dom pani Peregrine" Ransom Riggs
  12. "Król złodziei" Cornelia Funke
  13. "Ogień i woda" Victoria Scott
  14. "Rywalki" Kiera Cass
  15. "Cień wiatru" Carlos Ruiz Zafón
  16. "Dożywocie" Marta Kisiel
  17. "Bez mojej zgody" Jodi Picoult
  18. "Ja, diablica" Katarzyna Berenika Miszczuk
  19. "Gra o Ferrin" Katarzyna Michalak
  20. "Marina" Carlos Ruiz Zafón
  21. "Szklany tron" Sarah J.Mass
  22. "Endgame. Wezwanie" James Frey
  23. "Mechaniczny anioł" Cassandra Clare
  24. "Legenda. Rebeliant" Marie Lu
  25. "Eragon" Christoper Paolini
  26. "Podpalaczka" Stephen King
  27. "Dziewczyna z pociągu" Paula Hawkins
  28. "Aplikacja" Lauren Miller
  29. "Plaga samobójców" Suzanne Young
  30. "Mistrz i Małgorzata" Bułhakow Michaił
  31. "Druga szansa" Katarzyna Berenika Miszczuk
  32. "Piąta fala" Rick Yancey
  33. "Złoty kompas" Philip Pullman
  34. "Krew i stal" Jacek Łukawski
  35. "Królowie Dary" Ken Liu
  36. "Dziewczyna z Dzielnicy Cudów" Aneta Jadowska
  37. "Porwana pieśniarka" Danielle L.Jensen
  38. "Kapłanka w bieli" Trudi Canavan
  39. "Grimm City. Wilk" Jakub Ćwiek
  40. "Kod Leonarda da Vinci" Dan Brown
  41. "I nie było już nikogo" Agatha Christie
  42. "Kłamca" Jakub Ćwiek
  43. "Gra o tron" George R.R. Martin
  44. "Władca pierścieni" J.R.R.Tolkien
  45. "Niezgodna" Veronica Roth
  46. "Wyścig śmierci" Maggie Stiefvater
  47. "Królowa Tearlingu" Erika Johansen
  48. "Obca" Diana Gabaldon
  49. "Fobos" Victor Dixen
  50. "Achaja - tom 1" Andrzej Ziemiański

10 komentarzy:

  1. może i ja się skuszę na taką listę? :) Co do książek to:
    Gdy piszesz np. Delirium to chodzi o całą trylogię, prawda?
    Większość książek również jest na mojej liście. Ale zabrakło mi tu: "Powiedz wilkom, że jestem w domu". To książka na którą cały czas poluje a i tak nie mogę jej dostać :D Z twojej listy przeczytałam tylko Piątą Falę i Niezgodną ale bardzo mi się podobały :) Piąta Fala jednak bardziej mi się podobała.
    Świetne książki :)

    Buziaki =*
    zlodziejka-zapisanych-stron.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. W takim razie ciekawi mnie, co powiesz o "Achai". Czytałam "Pomnik" i nie bardzo mi się podobał, ale ponoć pierwsza część "cyklu" jest lepsza. A "Szklany tron" szczerze odradzam, choć pewnie i tak i tak po niego sięgniesz, zbyt znane to jest ;D
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja sama namiętnie prowadzę swój profil na Lubimy Czytać, więc nie czję potrzeby tworzenia takiej listy, jednak zawsze lubię je przeglądać.
    Przede wszystkim - pierwszy tom Szklanego tronu może cię trochę zniechęcić (chociaż ja i tak uwielbiam Sarę J. Maas, to moja mała guilty pleasure), ale im dalej w serię, tym lepiej. Ta historia niesamowicie się rozbudowała w kolejnych tomach, pierwszy tom niewiele ma wspólnego z emocjonującym szaleństwem, które pojawia się dalej, dlatego gorąco cię zachęcam! Złodziejka książek to genialna powieść, jednak przygotuj sobie paczkę chusteczek na zakończenie ;) Z Legendą. Rebeliantem jest podobnie jak ze Szklanym tronem, pierwszy tom zupełnie mi się nie podobał, ale dzięki kolejnym tomów ta trylogia awansowała na miejsce wśród moich ulubionych. Wyścig śmierci to strasznie niedoceniana książka, może z powodu swojej specyfiki, jednak ja kocham! <3 Kurczę, znam mnóstwo książek z tego zestawienia, jednak ten komentarz byłby monstrualnych rozmiarów, gdybym opisała wszystkie swoje myśli ;)

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  4. Też lubię czytać takowe listy, chociaż nie mogłabym jej stworzyć. Moja lista zmienia się co chwilę (dosłownie).
    "Złodziejkę książek" czytałam dwa lata temu po obejrzeniu filmu dlatego trudno mi ją ocenić, ale na pewno warto spróbować przeczytać, bo każdy inaczej odbiera tę historię.
    Okładka "Dotyku Julii" ostatnio błysnęła mi w bibliotece muszę więc sprawdzić, która to część, a jeśli będzie to pewnie też będę chciała przeczytać.
    "Rywalki" czytałam w ubiegłe wakacje i polecam! Jest to taka lekka młodzieżówka z świetnym klimatem. Coś idealnego na chwilę odprężenia.
    "Cień wiatru" mam zamiar przeczytać od jakiegoś czasu, ale jakoś mi nie wychodzi. "Porwaną pieśniarke" czytałam i polecam, natomiast wczoraj zaczęłam drugą cześć i przyznam, że jest tak średnio. Pozdrawiam, Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiele z nich czytałam i kilka naprawdę uwielbiam, jak: "Obcą", "Grę o tron", "Cień wiatru" czy "Złodziejkę książek".
    "Szklany tron", "Imperium ognia" i "Dotyk Julii" to świetne młodzieżówki :)
    Powodzenia w realizacji listy :D
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie listy to dobra sprawa, jednak z nami, ksiazkoholikami jest taki problem , że one zamiast maleć wciąż wzrastają o nowe pozycje ;)
    Pozdrawiam
    http://na-planecie-malego-ksiecia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. O jej! Wiesz ile nam się książek powtarza? Też chcę przeczytać Dotyk Julii, Szklany tron, Klątwę tygrysa, Złodzijkę książek, Imperium ognia, Ogień i woda, Cień wiatru, Endgame, Porwaną pieśniarkę...

    A z tego co czytałam to: Nie polecam Niezgodnej, trzecia częśc beznadziejna, pierwsza i druga jeszcze ujdą, Rywlki są super - czytaj! Chociaż trochę przewidywalne i schematyczne. Ja dablica jest MEGA. Osobliwy dom pani Peregrine - byław kinie, super film i też chcę przeczytać książkę (mam ją w domu)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Z tej listy zdecydowanie odradzam przeczytanie Achai czy Gry o Ferrin. Jeszcze o ile Ziemiański jest jakoś do przełknięcia, to Michalak i jej książki to zupełnie inny stan świadomości.
    Za to mogę polecić "Obcą", "Grę o tron", "Władcę pierścieni", "I nie było już nikogo", "Grimm City. Wilk!", "Krew i stal", "Mechanicznego Anioła" czy "Imperium ognia".

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam "Delirium" i moje wrażenia są... średnie. Jest za dużo opisów przyrody i wewnętrznych monologów głównej bohaterki, a zdecydowanie za mało dialogów.
    "Rywalki" to taka lekka, odmóżdżająca młodzieżówka. Ale nie czytaj od czwartej części w górę. Tak tylko ostrzegam.
    "Złodziejkę książek" musiałam przeczytać na dodatkowe zajęcia z polskiego, a potwornie mi się nie chciało. Przeczytałam do połowy i oddałam do biblioteki. Może kiedyś znów się za nią zabiorę, tym razem z własnej, nieprzymuszonej woli.
    Też mam zamiar przeczytać "Władcę pierścieni" oraz "Grę o tron", chociaż z tym drugim jeszcze chwilę poczekam ;)
    Pozdrawiam, Johamna
    http://booksinshadow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Z wymienionych przez ciebie czytałam "Złodziejkę książek" i jestem nią oczarowana do tej pory. Polecam! "Mroczne umysły" były takie sobie, niewiele z niej właściwie pamiętam. Cała seria "Rywalek" była bardzo fajna! "Ja, diablica" z tomu na tom była coraz gorsza, chociaż pierwszą część jak najbardziej polecam.
    "Gra o Ferrin" - o matko, zło wcielone, jak reszta twórczości pani Michalak.
    Chociaż zazwyczaj czytałam bardzo dobre opinie o książkach pana Zafona, to "Marina" niestety mnie troszeczkę zawiodła. "Druga Szansa" to wspaniała książka!

    Pozdrawiam,
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń

layout by oreuis