31 października 2016

Podsumowanie miesiąca: październik

   Minął kolejny miesiąc. W związku z tym zapraszam Was na podsumowanie w lekko rozbudowanej formie (postanowiłam do przeczytanych książek dorzucić kilka zdań o blogu). Październik był dla mnie średnio udanym miesiącem. Fakt, były cudowne chwile, jak konwent mangowy - Japanicon, ale było też sporo szkolnego stresu i związanego z tym zmęczenia. Zdecydowanie da się odczuć, że matura już wkrótce - do maja pozostało sześć całych miesięcy. Ostatnie pół roku chodzenia do szkoły, ostatnie pół roku przed napisaniem egzaminu, który może zadecydować o moim dalszym życiu. No, ale dosyć smęcenia - przecież jeszcze trochę czasu jest! Zapraszam więc na podsumowanie października.

"Bitwa w labiryncie" Rick Riordan
To kolejny, czwarty już tom przygód nastoletniego herosa - Percy'ego Jacksona. Znowu da się odczuć, że bohater jest dojrzalszy niż rok wcześniej (w poprzedniej części) - podejmuje bardziej przemyślane decyzje i jest mniej lekkomyślny. Mimo to czasami dało się odczuć, że seria Ricka Riordana jednak jest przeznaczona przede wszystkim dla młodszej młodzieży. Coś, co mnie wyjątkowo urzekło, to wartka akcja, sporo humoru, a także liczne nawiązania do mitów (w tym tomie spotkamy się nie tylko z tytułowym labiryntem, przywodzącym na myśl opowieści o Dedalu i Ikarze, ale też Tezeuszu i jego Nici Ariadny, ale również z mitem o Kalipso czy stajniach Augiasza). A wszystko to podane w niezwykle przystępnej formie, która przypadnie do gustu nawet tym, którzy od mitologii greckiej trzymają się z daleka. Jestem przekonana, że prędzej czy później tak czy siak sięgnę po kolejny i ostatni już tom serii o Percym Jacksonie. Jestem ciekawa jego dalszych przygód, chcę jeszcze raz śledzić losy bohaterów.

"Ember in the ashes. Imperium ognia" Sabaa Tahir
Historię Lai i Eliasa mam skończoną dosłownie na świeżo. Ostatnie minuty tegorocznego października są równoznaczne z ostatnimi stronami tej powieści. Jakie wrażenia po przeczytaniu tej lektury mam aktualnie? Dość... różne. Z jednej strony jest to niezwykle wciągająca opowieść, którą pochłonęłam naprawdę szybko. Znajdziemy tu również trochę interesujących motywów czy niezwykłe osobowości (do gustu przypadły mi w szczególności charakter Heleny czy komendantki). Z drugiej strony jednak Sabaa Tahir sprezentowała nam dosyć standardową młodzieżówkę, w której nietrudno znaleźć schematy znane już z innych powieści. Dostajemy dawkę brutalności, trochę miłości, a to wszystko okraszone okrucieństwem świata otaczającego bohaterów. Ostatecznie książkę polecam - to po prostu dobra książka dla młodzieży, zapewniająca rozrywkę na kilka godzin. Może i nie jetem zachwycona, ale zadowolona - jak najbardziej.

   Czytelnicze plany na listopad? Z pewnością "Przedwiośnie" Żeromskiego, możliwe też, że "World war Z" czy "Strażniczka miecza" - dwie książki, które udało mi się ostatnio upolować na wyprzedażach. Chcę też wreszcie ruszyć kolejny tom "Zwiadowców" czy "Mechanicznego anioła" Cassandry Clare. Na dniach wybieram się do biblioteki, a więc jetem przekonana, że i stamtąd co nieco wyniosę.

  Miesiąc pod względem blogowym był całkiem udany. Zamieściłam cztery posty + dzisiejsze podsumowanie, w tym trzy z nich to recenzje. Napisałam teksty o trzech różnych książkach: "Starter" Lissy Price, "Potęga trójki" H.L.Dennis oraz "Koniec świata" Marka Chadbourna. Jeśli chodzi o statystyki... 65 osób zaobserwowało mojego bloga. W ciągu ostatniego miesiąca na Królową Książek zajrzeliście 548 razy, a od początku jej istnienia - 4537 razy. Dziękuję wam za to, że ze mną jesteście!

9 komentarzy:

  1. Bitwa w Labiryncie <3
    Drugą pozycję mam w planach, ale zauważyłam tendencję spadkową zachwycenia w jej recenzjach :D
    Czytaj, czytaj Zwiadowców - najlepiej już do końca <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję wyniku książkowego, jak i statystyk. :) U ciebie już czwarty tom, a ja dopiero planuję zacząć swoją przygodę z Percym. Lepiej późno niż wcale!

    Pozdrawiam,
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie czytaj Zwiadowców!!! Fantastyczne książki!! Ember in the ashes coraz bardziej mnie kusi... Gratuluje statystyk :)

    http://bibliotekaksiazkowychrecenzji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zostałaś nominowana do LBA na moim blogu :) Serdecznie zapraszam do odpowiedzenia na zadane przeze mnie pytania ;) http://ksiazki-recenzje-czytelnicy.blogspot.com/2016/11/liebster-blog-award-7.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne książki, idealnie wpasowują się w moje klimaty. Tak jak już większość osób poleciła ,,Zwiadowcy" są naprawdę warci przeczytania :)
    Gratuluję tak dobrych statystyk, nic tak nie cieszy jak taki dobry odzew ze strony czytających <3
    http://ciszamysli.blogspot.nl/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam w planach kolejne tomy "Obcej" Diany Gabaldon :D Ale idzie mi to ostatnio strasznie powoli.
    Dołączam się do klubu "Skrzywdzeni przez maturę 2017". Przeżywam ten sam koszmar ;_;

    OdpowiedzUsuń
  7. Przypomniałaś mi cudowne ''Przedwiośnie'' kocham tę ksiązkę i oczywiście Cezarego Barykę, uwielbiałam go jako bohatera i może dlatego tak łatwo mi poszło z ta lekturą.. Te pół roku do matury mini Ci strasznie dlugo, ale ciesz sie, bedziesz miala szybciej wakacje! Ja bylam strasznie szczesliwa jak konczylam nauke w kwietniu;) Od tego czasu minely juz 2 lata i ja sie pytam, KIEDY ?! Masakra!!! Życze Ci powodzenia i szcześcia, chociaz jeszcze sporo czasu, wiec bede życzyć dopiero przed egzaminami :D
    Pozdrawiam!!;)
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książki Ricka Riordana zachęciły mnie by czytać. Pamiętam jak dziś chwilę, w której dostałam pierwszy tom Olimpijskich Herosów, nie żałują żadnej chwili spędzonej z tą książką. Teraz już z tego wyrosłam. Chyba już jestem za stara na marzenia o byciu herosem, ale miłość do mitologi pozostała.
    Powodzenia z "Przedwiośniem" :)
    Zapraszam do mnie na nowootwertego bloga ;)
    https://lady-in-black-stockings.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przepadam za czytaniem książek, ale mam przyjaciółkę, która je uwielbia :D Polecę jej tego bloga, bo książki są tutaj na prawdę fajnie opisane :D

    Obserwuję ;*
    https://www.wattpad.com/

    OdpowiedzUsuń

layout by oreuis