18 lutego 2017

Stosik lutowy (2/2017)


    W ostatnim czasie przybyło do mnie trochę książek. Niektórych może to zaskoczyć, ale dopiero teraz zdecydowałam się na kupno nowych lektur przez Internet - nie spodziewałam się, że można przez to aż tak mocno oszczędzić! Przykład? Proszę bardzo: za książkę o cenie okładkowej 45 zł zapłaciłam... niecałe 14 zł. :D Gdzie takie okazje - o tym napiszę dalej. Oprócz zakupów, kilka książek udało mi się wygrać w ostatnim czasie w konkursach, a pozostałe oczywiście z biblioteki.  
  • "Kuzynki" Andrzej Pilipiuk - Miłośnikom polskiej fantastyki nazwisko autora z pewnością jest znane. To będzie moje pierwsze spotkanie z twórczością pana Pilipiuka i, mam nadzieję, że niezwykle udane. O "Kuzynkach" czytałam całkiem dobre opinie. Książkę przytargałam z raju książkoholików - biblioteki.
  • "Szklany tron" Sarah J Maas - Książka, o której jakiś czas temu było niezwykle głośno. Twórczość autorki zbiera zaskakująco dobre opinie na blogach, a więc sama postanowiłam się przekonać, czy wywrze na mnie takie wrażenie. Egzemplarz pożyczony od koleżanki.
  • "Tytany" Victoria Scott - Tę panią zapewne kojarzycie z (ponoć) świetnej serii "Ogień i woda". Ja postanowiłam zacząć przygodę z autorką od jej innej powieści, opowiadającej o wyścigu na mechanicznych koniach. Książkę wzięłam tylko dlatego, że akurat była dostępna na bibliotecznych półkach. 
  • "Prawdodziejka" Susan Dennard - To kolejny i już ostatni egzemplarz przyniesiony z wypożyczalni. Powieść naprawdę mnie intrygowała już od momentu przeczytania recenzji przedpremierowych i cieszę się, że nareszcie wpadła w moje ręce.
  • "Cień wiatru" Carlos Ruiz Zafón - Hiszpańskiego autora znam już z jego powieści dla młodzieży - Trylogii Mgły. Jego chyba najsłynniejszą książkę, "Cień wiatru", udało mi się wygrać w konkursie u Turkusowej Sowy. Już nie mogę się doczekać lektury!
  • "Endgame. Wezwanie" James Frey, Nils Johnson Shelton - Jedna z dwóch pozycji, które wypatrzyłam za grosze w zakładce "tania książka" na czytam.pl. Intryguje mnie ta powieść i wiele zagadek, które kryje.
  • "Królowie Dary" Ken Liu - To właśnie o tej książce wspomniałam we wstępie do posta. Egzemplarz również wynalazłam na czytam.pl i jestem niezwykle zadowolona z tego zakupu. Przez wielu jest to powieść wychwalana, zbiera bardzo dobre opinie, ciekawi mnie więc, czy mi również przypadnie do gustu.
Na zdjęciu powinny znaleźć się również "Sigrid" Johanne Hildebrandt - moja wygrana w facebookowym konkursie dla blogerów zorganizowanym przez wydawnictwo Jaguar, ale... książka jeszcze do mnie nie dotarła, a także "Margo" Tarryn Fisher, która akurat znajduje się w rękach mojej koleżanki - tej samej, która pożyczyła mi "Szklany tron". :D

Które z książek z mojego stosiku znacie, które czytaliście, które polecacie? 
Co Wy macie w swoich aktualnych stosikach? Pochwalcie się!

17 komentarzy:

  1. Serdecznie polecam "Szklany Tron", choć to takie bardziej guilty pleasure, "Prawdodziejkę", bo to wspaniała historia o przyjaźni, "Cień Wiatru", bo arcydzieło literatury hiszpańskiej oraz oczywiście "Endgame", o którym już u mnie czytałaś i przede wszystkim "Królów Dary", bo to moja ukochana książka! ♥ Czytałam też serię Victorii Scott i też określiłabym ją, jako guilty pleasure, ale całkiem przyjemnie mi się czytało obie części i na pewno sięgnę również po "Tytanów" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Promocja "Królów Dary" imponująca :D Serdecznie polecam Ci tę książkę. A "Cień wiatru" to arcydzieło! Życzę Ci przyjemnej lektury :)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam "Endgame" i tę książkę uwielbiam, natomiast jeśli chodzi o "Tytany" to ta lektura podobała mi się mniej. Wydaje się, jakby autorka skopiowała inną powieść - "Wyścig śmierci" Maggie Stiefvater. Jest bardzo mało różnic między tymi dwoma książkami, a już wcześniej "Ogień i woda" Victorii Scott wielu osobom przypominała inne powieści. Zazdroszczę "Prawdodziejki" :D
    Zapraszam na nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zazdroszczę "Prawdodziejki" ♥
    Z tego zestawienia czytałam tylko Tytany i Szklany Tron. Bardzo ciekawi mnie za to Endgame ponieważ to jedna z tych książek które się albo lubi albo nienawidzi. Czekam na recenzje :)
    Pozdrawiam cieplutko c:

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam tylko "Endgame. Wezwanie" i polecam. Mi bardzo się podobało i niebawem zabieram się za ostatni już tom.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazdroszczę Ci tego, że jeszcze jesteś przed lekturą "Cienia wiatru". Zazdroszczę Ci tego pierwszego razu, bo ja chciałabym go przeżyć jeszcze raz, i jeszcze, i jeszcze... Wspaniała lektura.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. "Szklany tron" <3 Koniecznie czytaj! Sarah J. Maas to moja ulubiona autorka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nic nie czytałam, ale bardzo ciekawi mnie "Margo" ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnóstwo tutaj tytułów, które sama od dłuższego czasu planuję przeczytać, ale nigdy nie mam okazji :) Bardzo ładny stosik. Zafona czytałam, ale nie "Cień wiatru" i chociaż był przyjemny, nie zrobił na mnie jakiegoś ogromnego wrażenia. Dlatego mam nadzieję niedługo sięgnąć po tą jego najsłynniejszą powieść.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pilipiuk jest OK, jesli szukasz czegoś lekkiego i może lekko absurdalnego, aczkolwiek to grafoman jest jakby nie patrzeć :D "Szklany tron" odradzam całym sercem :c Boli, boli bardzo, przynajmniej mnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Widzę, że moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czekam na reckę Sigrid!
    Większość książek kojarzę lub znam. Np. Endgame było dobre, ale bez tego obiecanego wszędzie wow.
    Kuzynki lubię, Szklany tron był świetny, a Tytany niedługo przede mną, bo przyjdą z BT :P

    OdpowiedzUsuń
  13. Przeczytałam wszystkie części "Szklanego tronu", bardzo mi przypadła ta seria i mam nadzieję na kontynuację :)

    OdpowiedzUsuń
  14. W porównaniu z Trylogią Mgły "Cień wiatru" moim zdaniem jest dużo gorszą pozycją. Przede wszystkim strasznie wynudziła mnie ta książka i zawiodłam się na niej, dlatego najlepiej gdybyś podeszła do niej bez żadnych oczekiwań. Może tobie akurat się spodoba :D.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ty czekasz na "Sigrid", a ja na moich "Naznaczonych śmiercią" :D
    W ogóle... WOW WOW WOW, jaki pokaźny stos! Do tej pory uważałam, że to ja jestem łowcą okazji i mistrzem promocji, ale widzę, że dzielnie mnie gonisz :D

    Pozdrawiam ciepło,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ładny stosik :D! "Szklany tron" rzeczywiście jest fajny, ale osobiście wolę drugi tom - pierwszy to takie wprowadzenie, w drugim dzieje się o wiele więcej, więc polecam! Reszty jeszcze nie przeczytałam, choć czekają na swoją kolej w biblioteczce :)
    Popieram, że "Ogień i woda" jest ciekawe :D! Zaś "Tytanów" jeszcze nie czytałam.
    Też muszę się w końcu zabrać za "Prawdodziejkę". Właśnie na nią zerkam, bo stoi na biurku. Kiedy to będzie?!
    "Cieniu wiatru" nie skończyłam, bo pewna sytuacja straszliwie mnie zirytowała, za to przeczytałam "Grę anioła" (która nie przypadła mi do gustu). Twórczość tego pana jest specyficzna i nie wszystkim się niestety spodoba :D
    Będę wpadać częściej. Obserwuję! :D Po twoim nicku domyślam się, że jesteś fanką anime i mangi. Propsuję <3 <3.
    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie na półce też czekają na swoją kolej Prawdodziejka i Cień Wiatru, ale nie wiem czy zdążę w lutym choćby z jedną z nich. Szklany Tron też bardzo chcę wkrótce przeczytać! :)

    Zapraszam do mnie | BOOKZALEŻNIENIE

    OdpowiedzUsuń

layout by oreuis