22 marca 2017

Wiosenny Tag Książkowy



Tak, kochani, mamy już wiosnę! Wczoraj, dwudziestego pierwszego marca, zaczęła się nowa pora roku. Już od jakiegoś czasu czuć, że jest coraz cieplej, a i słońce częściej nam świeci. Żyć, nie umierać! Maturzyści, czyli między innymi też ja, już czują zbliżający się egzamin dojrzałości na karku. Ostatnie tygodnie nauki w szkole ponadgimnazjalnej, ostatnie tygodnie powtórek. Ja jednak nie o tym. Wczorajszy pierwszy dzień wiosny jest idealną okazją, aby wrzucić na bloga odpowiedni tag książkowy jako forma odpoczynku od częstych ostatnio recenzji! :)

1. Bocian, czyli książka, do której co roku wracasz.
Mówiąc szczerze, nie mam takiej książki. Nie przepadam za powtórnym czytaniem książek, które już znam. Aczkolwiek od dłuższego czasu chcę przypomnieć sobie serię o Ani Shirley i doczytać te tomy, których jeszcze nie poznałam ( i przy okazji uzupełnić kolekcję na półce). :D

2. Przebiśnieg, czyli pierwsza książka, którą przeczytałaś tej wiosny.
Ostatnio ukończyłam... "Inny świat" Grudzińskiego. To było jednak przed oficjalnym, kalendarzowym rozpoczęciem się wiosny, a więc moim pierwiosnkiem będzie "Prawdodziejka" Susan Dennard, za którą się aktualnie zabrałam. 

3. Marzanna, czyli książka-rozczarowanie, którą z chęcią byś utopiła.
Jestem bardzo rozczarowana "Porwaną pieśniarką" Danielle L Jensen. W recenzjach naczytałam się, jaki to świat wykreowany przez autorkę nie jest świetny, jacy to bohaterowie nie są cudowni i jakie to wydarzenia nie są oryginalne. A co dostałam? Dosyć przeciętną książkę, z faktycznie interesującym miastem Trollus, ale za to schematycznymi postaciami i fabułą. Kiepsko.

4. Motyl, czyli nowo odkryty autor, którego pokochałaś.
Ostatnio (jeszcze w ubiegłym roku, ale to nic! :D) zauroczyłam się w twórczości Lici Troisi. Serio. Może i fantastyka w jej wydaniu nie jest tą z najwyższej półki, mnie jednak ujęła historia Nihal z Krainy Wiatru. Niedługo rozpocznę kolejną trylogię tej autorki, Wojny Świata Wynurzonego, i liczę na kolejną dawkę cudownej rozrywki!

5. Krokus, czyli piękna i wyjątkowa książka.
"Ania z Zielonego Wzgórza"! Mam ogromny sentyment do tej powieści, a w okładce sprezentowanej czytelnikom przez Wydawnictwo Literackie prezentuje się naprawdę wyjątkowo.

6. Zawilec, czyli książka, którą spotykasz wszędzie.
Ostatnio bardzo często widuję powieści Remigiusza Mroza: "Inwigilację" (o ile się nie mylę, jest to jedna z najnowszych powieści autora?), "Wotum nieufności", "Ekspozycję". Bardzo często przed oczami pojawiają mi się też takie tytuły jak "Naznaczeni śmiercią" Veroniki Roth czy "Zakazane życzenie" Jessici Khoury.

7. Cudowne skowronki, czyli osoby, które nominuję do wykonania tagu!
Do zabawy serdecznie zapraszam Dominikę, Justyśkę, Kitty Aillę oraz Olę! Do wykonania tego tagu zachęcam też osoby, które po prostu mają ochotę to zrobić. :)

12 komentarzy:

  1. Szkoda że "Porwana Pieśniarka" ci się nie podobała ;(
    A Zakazane życzenie gorąco ci polecam <3
    Dziękuje za nominację :D

    Buziaki
    coraciemnosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam nic z wymienionych, ale ,,Zakazane życzenie" i ,,Naznaczeni śmiercią" w dalekiej przyszłości zamierzam ;)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  3. Taaak, Mróz jest cały czas wszędzie XD

    OdpowiedzUsuń
  4. Krainę Wiatru mam w planach <3
    Oj tam, czepiasz się tej Pieśniarki, mi się podobało :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Anię Shirley xD, właśnie mi przypomniałaś że nie czytałam dalszych części :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też się niedługo zabieram za Prawdodziejkę (no w końcu książka na MM). Uwielbiam Anię <3 Jejku, jakie wspomnienia z tą serią... <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszędzie Mróz i z tym się zgodzę. Nawet u mnie, bo w końcu dałam się namówić na przeczytanie jego książki :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też ostatnio wszędzie natykam się na książki Mroza XD
    Bardzo spodobał mi się ten Tag. Możliwe, że wykonam go u siebie w najbliższym czasie :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawie odpowiedzi.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeśli chodzi o książki Mroza, to też się na nie wszędzie natykam. Tak jakby autor mnie prześladował, bo nie czytałam jego żadnej książki... chyba czas to zmienić XD

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi "Parowana pieśniarka" się podobała. Gorzej było z kontynuacją. Wiadomo, że każdy ma inne gusta. Jednemu się podoba, a ktoś inny będzie strasznie rozczarowany. Trudno każdemu dogodzić.
    Remigiusza Mroza faktycznie jest wszędzie dużo, a "Zakazane życzenie" na pewno wkrótce przeczytam :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Polecam "Ekspozycję":)
    "Prawdodziejkę" skończyłam niedawno. Jest to naprawdę świetna książka.

    Ciekawe odpowiedzi:)
    Pozdrawiam:D
    http://krainamola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

layout by oreuis