03 maja 2017

Majowe zapowiedzi wydawnicze

Wcześniej tego nie robiłam, ale w wyszukiwaniu zapowiedzi książkowych znalazłam coś przyciągającego. Dlatego właśnie postanowiłam opublikować wydawnicze zapowiedzi majowe, które mnie w jakiś sposób zainteresowały. Możliwe, że wprowadzę taki cykl na stałe na bloga - to chyba zależy od moich chęci i tego, co wydawcy będą mieli do zaoferowania. :) W najbliższym miesiącu ukaże się siedem pozycji, które mnie czymś przyciągnęły. Poniżej wypisałam je w kolejności alfabetycznej, wraz z krótkim komentarzem ode mnie.

"Giro d'Italia. Historia najpiękniejszego wyścigu kolarskiego świata" Colin O'Brien
premiera: 10 maja 2017, Wydawnictwo SQN

Giro d'Italia to obok Tour de France najbardziej prestiżowa kolarska rywalizacja świata. W tej książce Colin O'Brien przedstawia ponad stuletnie dzieje nieprzewidywalnego wyścigu, który świetnie komponuje się z bezgraniczną pasją i ekstremalnymi skrajnościami Włoch.

Jak już wiecie (o ile czytaliście ten post), kolarstwo w pewnym sensie stało się moją pasją. A pasję należy rozwijać, prawda? Jestem niezwykle ciekawa, jak wygląda Giro d'Italia z nieco innej perspektywy niż ekran telewizora w domowym zaciszu. Zresztą, o innych wielkich wyścigach, jak chociażby o wspomnianym Tour de France czy Vuelta a Espana również chciałabym poczytać. Pozostaje mieć nadzieję, że i tak książki zostaną wydane.
"Księgarnie" Jorge Carrión
premiera: 11 maja 2017, Wydawnictwo Literackie

Podróże, które wywołują Księgarnie są bardzo różnorodne, zawsze szczególne. Po pierwsze są owocem osobistej wędrówki autora przez pięć kontynentów; Carrión nie tylko odwiedza księgarnie istniejące, ale też szuka śladów legendarnych miejsc, które przetrwały już tylko we wspomnieniach i na kartkach książek. (...) Snuje rozważania o roli księgarń w zbiorowej wyobraźni.

Uwielbiam książki i kocham podróże. A gdyby połączyć to w jedno? Lubię też poznawać nowe gatunki literatury, w końcu nie samą fantastyką żyje człowiek, prawda? "Księgarnie"przykuły czymś moją uwagę i mam nadzieję, że będę miała okazję przeczytać tę książkę wkrótce po premierze. Ciekawi mnie, w jaki sposób sklepy z powieściami i nie tylko są traktowane w różnych zakątkach świata, jaką rolę odgrywają dla ludzi tam żyjących. W końcu nawet księgarnia może być miejscem magicznym, o czym nieraz się już przekonałam na własnej skórze.

"Mroczna przepowiednia" Rick Riordan
premiera: 10 maja 2017, Wydawnictwo Galeria Książki

Zeus ukarał swojego syna Apollina - boga słońca, muzyki, łucznictwa, poezji i wielu innych rzeczy - zsyłając go na ziemię w postaci niezdarnego, pryszczatego szesnastolatka imieniem Lester. Aby odzyskać miejsce na Olimpie, Apollo musi przywrócić do działania kilka Wyroczni, które znikły z radarów. Co szkodzi Wyroczniom i jak Apollo/Lester ma cokolwiek zrobić w tej sprawie pozbawiony swoich mocy?

Tom drugi serii, której pierwsza część stoi jeszcze nietknięta na mojej półce. Mam zamiar wkrótce jednak zabrać się za "Apollo i boskie próby". Żywię ogromną nadzieję, że nie zawiodę się na twórczości Ricka Riordana, którą już bardzo polubiłam. Chciałabym dostać jeszcze większą dawkę dobrej młodzieżowej fantastyki, takiej, jak w przypadku serii przygód młodego herosa Percy'ego Jacksona.
"Wiatrodziej" Susan Dennard
premiera: 10 maja 2017, Wydawnictwo SQN

Życie Merika nie jest łatwe. Niedawno stracił najlepszego przyjaciela, a do tego właśnie spłonął mu okręt. Za wszystkim stoi jego siostra Vivia, która chce się pozbyć młodego księcia i zasiąść na tronie. Na domiar złego Czaroziemie właśnie stają w obliczu wojny. Świat znany Merikowi bezpowrotnie odchodzi w przeszłość. Safi i Iseult wpadły w nie mniejsze kłopoty. Znowu zostały rozdzielone i nie wiadomo, czy kiedykolwiek się spotkają. Safi towarzyszy cesarzowej, a po piętach depczą im piekielni bardowie. (...) Z kolei Iseult po raz kolejny musi zmierzyć się z okrutnym krwiodziejem. A może powinna mu zaufać?

Kontynuacja "Prawdodziejki", którą nawet polubiłam, ale widzę w niej pewne dosyć duże wady. Mam nadzieję, że Susanne Dennard jeszcze kupi mnie w stu procentach drugim tomem jej opowieści z cyklu Czaroziemie. Chcę się o tym wkrótce przekonać.
"Zapisane w wodzie" Paula Hawkins
premiera: 10 maja 2017, Wydawnictwo Świat Książki

Kilka dni przed śmiercią Nel Abbott dzwoni do swojej siostry. Jules nie odbiera, ignorując jej prośbę o pomoc. Nel umiera. Mieszkańcy miasteczka mówią, że "skoczyła". A Jules musi wrócić do miejsca, z którego kiedyś uciekła - miała nadzieję, że na dobre - aby zaopiekować się swoją piętnastoletnią siostrzenicą. Julia się boi. (...) Dawno pogrzebanych wspomnień, starego młyna, świadomości, że Nel nigdy by tego nie zrobiła. Ale najbardziej boi się wody i zakola rzeki, której miejscowi zwą Topieliskiem.

Nie czytałam "Dziewczyny z pociągu", a chciałabym poznać twórczość Pauli Hawkins. Tak, tej głośnej autorki, której debiut stał się bestsellerem w wielu krajach. I nie odstraszają mnie nawet negatywne opinie o niej. Uznałam, że premiera jej nowej książki, z opisu nawet ciekawszej niż poprzedniczka, jest dobrą okazją na zaprzyjaźnienie się z tą pisarką.
"Zimowy monarcha" Bernard Cornwell
premiera: 15 maja 2017, Wydawnictwo Otwarte

Gdy król Brytanii Uther żegna się z życiem, państwo ogarnia anarchia i nastaje niebezpieczny czas wewnętrznych podziałów. Armie saskie szykują się do najazdu na pogrążającą się w chaosie Brytanię. Tylko Artur może powstrzymać saksońską furię i zapobiec upadkowi kraju. Jego dłoń dzierży wyjątkowy miecz - Excalibur, dar od czarownika Merlina, ale jego waleczne serce przepełnia miłość do Ginewry piękniejszej od wszystkich kwiatów. Czy przeznaczeniem Artura będzie zwycięstwo?

Naprawdę lubię motywy zaczerpnięte z legend arturiańskich. Do dziś miło wspominam romanse paranormalne (!) Sherrylin Kenyon z serii "Władcy Avalonu". "Zimowy monarcha" to jednak coś innego. Oczekuję dobrej powieści fantasy opartej na znanym motywie, która stanie się czystym sukcesem. Mam nadzieję zatopić się w cudownym świecie pełnym intryg. No i ta okładka!

"Złotowidząca" Rae Carson
premiera: 24 maja 2017, Wydawnictwo Jaguar

Złoto jest w jej krwi, w jej oddechu, a nawet w jej oczach. Lee Westfall ma silną kochającą rodzinę. Ma dom, który kocha i wiernego rumaka. Ma także najlepszego przyjaciela, który może będzie kimś ważniejszym. Lee ma także tajemnicę. Wyczuwa złoto w otaczającym ją świecie. Nawet żyły znajdujące się głęboko w ziemi, małe bryłki w strumieniu oraz złoty pył pod jej paznokciami. Dziewczyna zdaje sobie sprawę, jak potężnym i niebezpiecznym darem została obdarzona. Wie, że w każdej chwili ktoś może go odkryć...

Trochę się obawiam, że będzie to lektura dla raczej młodszej młodzieży. Mimo wszystko opis wydaje się interesujący, a sam motyw wyczuwania złota dosyć... niespotykany. No cóż, zobaczymy co to będzie, być może skuszę się na zakup i tej powieści, żeby samodzielnie się przekonać, co o niej myślę.


Zainteresowało Was coś wśród zapowiedzi wydawniczych na maj?
Na które premiery najbardziej czekacie, które książki Was intrygują?

14 komentarzy:

  1. Na co ja czekam pewnie już wiesz, bo sama niedawno publikowałam tego typu post ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawą pozycją wydaje się być "Złotowidząca" oraz "Wiatrodziej". A jeśli chodzi o "Zapisane w wodzie" to ta książka i "Dziewczyna z pociągu" mają być niedługo w biedronce za 24,99 ;)
    Zaczytanego maja :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem, na którym już z kolej blogu piszę, że powinnam się wreszcie zabrać za "Prawdodziejkę", bo wszyscy mi taką ochotę na tę książkę robicie :D.

    OdpowiedzUsuń
  4. Riordan nie próżnuje :D Ja co chciałam mieć w maju (nowe Grimm City) już mam, na razie moje książkowe potrzeby są zaspokojone.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie też ogromnie ciekawi "Zimowy monarcha", bo uwielbiam takie połączenia fantasy z historią (a przynajmniej mam nadzieję, że wątki fantastyczne się tam znajdą ;)). Co do "Prawdodziejki" mam podobne zdanie - była w porządku, ale miała też sporo wad. "Wiatrodzieja" chciałabym jednak przeczytać ze względu na postać Merika :) Po "Zapisane w wodzie" może sięgnę, zobaczę najpierw jakie będą pierwsze recenzje, ale nie oczekuję wiele, bo "Dziewczyna z pociągu" bardzo mnie rozczarowała.
    Pozdrawiam! Zaksiążkowana

    OdpowiedzUsuń
  6. "Zimowy monarcha" mnie zainteresował ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z książek o których wspomniałaś, czekam na "Zapisane w wodzie" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety zawiedziona byłam "Zimowym monarcha" , książka strasznie mi sie dłużyła a czytałam już pare lat temu. Osobiście czekam na "Zapisane w wodzie" i "Wiatrodzieja" choć o tej ostatniej już zdążyłam przeczytać pare mało zachęcających tekstów. Blog obserwuje i będę wpadać po książkowe inspiracje
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie

    Czytankanadobranoc.blogspot.ie

    OdpowiedzUsuń
  9. "Giro d'Italia"muszę, muszę, muszę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie z Twojej listy kusi najbardziej Zumowy monarcha i Wiatrodziej! W sumie zaciekawiła mnie też Złotowidząca.
    Lubie serię o Percy'm Riordana, ale nigdy nie ciągnęlo mnie do jego pozostałych książek :) Jakoś nie przemawiają do mnie, a kiedyś nawet zaczęłam, chyba serie o Magnusie, czy jak mu tam, ale mi nie podeszło i po kilku rozdziałach odłożyłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Złotowidząca jest i w moich, Wiatrodziej już za mną :D
    No i Riordan, kiedyś muszę zacząć Apolla :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurczaczek, w sumie to muszę zacząć przygodę z Prawdodziejką czy jakoś tak :D
    A poza Wiatrodziejem z Twoich poleceń to jeszcze Riordan mnie ciekawi :D

    Zapraszam Cię na konkurs :)
    http://coraciemnosci.blogspot.com/2017/05/konkurs_1.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawa jestem nowej książki Pauli Hawkins. "Dziewczyna z pociągu" była mocno średnia, ale chyba dam autorce jeszcze jedną szansę. ;) Zainteresowała mnie też książka o księgarniach, brzmi bardzo interesująco!

    OdpowiedzUsuń
  14. "Zapisane w wodzie" na liście zakupów <3

    OdpowiedzUsuń

layout by oreuis