02 lipca 2017

Lipcowe zapowiedzi wydawnicze

W lipcu znalazłam aż sześć nowych, interesujących mnie pozycji. Co prawda, i tak mam już ogromne zaległości czytelnicze (wystarczy spojrzeć na moją półkę...), to zmienia jednak faktu, że uwielbiam przeglądać zapowiedzi wydawnictw. Zapraszam Was więc do subiektywnej listy interesujących premier nadchodzącego miesiąca! Kolejność alfabetyczna, jak ostatnio.


Boeing 747 irlandzkich linii lotniczych miał wylądować w Tel Awiwie o trzeciej w nocy. Nigdy nie dotarł na miejsce, a kontakt z maszyną utracono gdzieś nad Morzem Śródziemnym. Na pokładzie znajdowało się 520 osób, w tym narzeczona Filipa, która miała odbyć pielgrzymkę do Bazyliki Grobu Świętego. Przez pierwsze godziny Filip wierzy, że samolot się odnajdzie. Nic nie wskazuje na zamach, straż przybrzeżna nie odnajduje wraku, a co jakiś czas do kontroli lotów dociera sygnał transportera. Co się stało z boeingiem? Jaki ma związek jego zniknięcie z innymi wydarzeniami? I jakie znaczenie ma obraz Czarnej Madonny? Pierwsze odpowiedzi każą Filipowi sądzić, że niewiedza naprawdę jest błogosławieństwem.


Ostatni ludzie opuścili umierającą Ziemię, by desperacko poszukiwać wśród gwiazd nowego domu. Odkrywają prawdziwy skarb, pozostałość po dawnej eksploracji kosmosu: terraformowaną planetę, jakby wprost przygotowaną na ich przyjęcie. Nowy Eden okazuje się jednak daleki od idyllicznej przystani dla ludzkości. Eksperymenty z czasów ziemskiego Starego Imperium stworzyły tam cywilizację, która dla ludzi jawi się niczym najgorszy koszmar. Szybko staje się jasne, że w nieuchronnym konflikcie może ocaleć tylko zwycięzca. Gra o przetrwanie będzie bezwzględna. Czy ludzie zasługują na to, aby zostać spadkobiercami nowej Ziemi?


"Kroniki Wiecznego Królestwa" A.Danilczuk2 lipca, wydawnictwo Novae Res

170 000 lat p.n.e. Ziemią rządzą an'hariel, pradawne istoty wysłane z wymiaru Thill'All Enderen. Chronią oni Boskie Dzieło Stworzenia przed mroczną siłą Chaosu, wydobywającą się z Czarnej Bramy. W świecie strzeżonym przez "Boskich Powstańców" gatunek ludzki stawia pierwsze kroki na drodze kolonizacji planety. Chaos - wróg wszelkiego porządku - wysyła w kierunku Układu Słonecznego swych emisariuszy, których jedynym celem jest unicestwienie Homo Sapiens, albowiem ludzie zajmują szczególne miejsce w Boskim Planie. Odwiecznemu złu przeciwstawić się mogą jedynie (...) posłańcy Ojca. W walce ze złem (...) modlitwa i błogosławieństwo jet potęgą równie skuteczną co miecz czy miotacz plazmy.



Przed dziesięcioma laty, kiedy zaginęła jej najlepsza przyjaciółka, Nicolette wyjechała z Cooley Ridge. W rodzinnym miasteczku pozostawiła bliskich, ukochanego z liceum i mroczną tajemnicę. Gdy wydaje jej się, że cały tamten świat ma już za sobą, dostaje list: "Muszę z tobą porozmawiać. Ta dziewczyna. Widziałem tę dziewczynę". Tyle wystarczy, by powróciła do domu. Wkrótce po jej przyjeździe do miasteczka znika kolejna dziewczyna. Ostatnio widziano ją, kiedy wchodziła do lasu, miejsca, które Nicolette zna od dziecka. Tajemnica z przeszłości wraca ze zdwojoną siłą (...). Atmosfera w Cooley Ridge się zagęszcza, podejrzani są wszyscy, choć każdy ma alibi.


Gemma ma kompleksy. Od zawsze była chorowita i dużo czasu spędzała w szpitalach - nosi po nich pamiątkę w postaci blizny w okolicy serca. W szkole koleżanki jej dokuczają, chłopaki z klasy nie interesują się nią i nie ma przyjaciół. Rodzice chcąc wynagrodzić córce trudne dzieciństwo, trzymają ją pod kloszem, ale to nie wpływa dobrze na Gemmę. Gdy pojawia się okazja wyjazdu na wycieczkę na Florydę, dziewczyna postanawia wyrwać się ze swojej miejscowości i na chwilę zapomnieć o swoich troskach. W ostatniej chwili rodzice zakazują jej wyjazdu. Gemma podsłuchuje ich rozmowę i dowiaduje się, że ma to związek z tajemniczą kliniką w Haven, znajdującą się niedaleko miejsca, gdzie miała jechać. Postanawia więc uciec z domu i sprawdzić, co naprawdę tam się stało.


Wilno A.D. 1905:  Wynalazek alchemików z Uniwersytetu Wileńskiego wywrócił życie w Europie do góry nogami. Teraz między miastami Aliansu latają potężne sterowce, po ulicach jeżdżą karety parowe, porządku pilnują golemy, a mechanicy konstruują automatony. Wilno wyrwało się ze szponów Imperium Rosyjskiego i stało się wolnym miastem – ośrodkiem postępu, nauki i mistyki. A teraz grozi mu niebezpieczeństwo. Tajemnice alchemiczne, przebiegli szpiedzy, tajne organizacje, miłosne intrygi, przerażające morderstwa, okrutne potyczki w wileńskiej przestrzeni powietrznej, ponure podziemia i dobrze znane postaci historyczne przedstawione w nowym świetle. 

8 komentarzy:

  1. Mróz mnie nie intetesuje,bale Rebis i SQN i owszem!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie "Wilcza godzina" oraz "Dzieci czasu" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mróz mnie interesuje, bo od dawna zbieram się, żeby przeczytać coś jego autorstwa i ciągle mi to nie wychodzi (udało się tylko jedną pozycję). ciekawie zapowiada się również "Wilcza godzina" oraz "Miasteczko kłamców".

    OdpowiedzUsuń
  4. "Czarna Madonna" - elementy religijne mnie nawet zainteresowały
    "Dzieci Czasu" - nie lubię zbytnio powieści takich science fiction o jakimś kosmosie, ale to nawet do mnie może przemówić.
    "Kroniki Wiecznego Królestwa" - Jak najbardziej :)
    "Miasteczko kłamców" - najbardziej mnie to zainteresowało :)
    "Replika" - kompletnie mi się to nie podoba.
    "Wilcza Godzina" - trochę historyczna to może bym zajrzała.

    OdpowiedzUsuń
  5. O Replice ostatnio sporo słyszałam, ale dopiero z tego posta dowiedziałam się, o czym ona właściwie jest. I chętnie bym sięgnęła.
    Miasteczko kłamców też zapowiada się interesująco - ostatnio tajemnice to dla mnie klucz do wciągającej powieści. ^^

    NaD okładkę :) (dawniej LimoBooks - pora na małe-wielkie zmiany!)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Replika" brzmi bosko. Mam nadzieję, że uda mi się po nią sięgnąć niedługo po premierze, bo jej interesujące wydanie i duży "hype" za granicą przemawia do mnie od dłuższego czasu :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na recenzję "Zakazanego życzenia"!
    Patty z bloga pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. "Wilcza Godzina" jest już u mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaciekawiły mnie dwie pozycje - Kroniki wiecznego królestwa i Dzieci czasu. Na razie nie wiem czy po nie sięgnę, bo jak mówisz - ja też mam ogromne zaległości czytelnicze, ale zapisuję tytuły na listę, bo może kiedyś... :D

    Pozdrawiam!
    zaczytana-w-fantastyce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

layout by oreuis