15 lipca 2017

Polski Tag Książkowy

Do Polskiego Tagu Książkowego nominowała mnie KittyAilla, której bardzo dziękuję! Autorką tej zabawy jest natomiast Sara z bloga KultuSarnie.

Biało-czerwona flaga, czyli książka, w której krew została oddana w dobrej sprawie.
Na początku pomyślałam o Kamieniach na szaniec, opowiadających o dzielnych harcerzach z drugiej wojny światowej, ale po chwili wpadłam na inny pomysł. Jakby nie patrzeć, niektóre postaci z Harry'ego Pottera zginęły w dobrej sprawie - pokonaniu zła w postaci Voldemorta.

Warszawka Syrenka, czyli książka, której akcja dzieje się w wielkim mieście.
Tutaj znowu mam dwie propozycje. Pierwsza z nich to Złodziej dusz Anety Jadowskiej. I ja wiem, że Toruń to największych metropolii nie należy, ale jest miastem na prawach powiatu, a to już o czymś świadczy. Poza tym... Jeśli połączymy z Thornem, może i powstałoby coś sporo większego. :D Drugą propozycją jest oczywiście seria Jeżycjada Małgorzaty Musierowicz, której akcja dzieje się w Poznaniu, a to już całkiem duże miasto (potwierdzone info, mieszkam tu od kilkunastu lat).

Fiat125p, czyli zapomniana książka, o której powinien usłyszeć świat.
Zdecydowanie postawię na Sigrid Johanne Hildebrandt! O książce było trochę głośniej jedynie chwilę po premierze, kiedy to Wydawnictwo Jaguar starało się ją promować. A później? Ucichło, wiem też, że stosunkowo niewiele osób ją przeczytało. A szkoda, bo to naprawdę świetna książka z ciekawą fabułą, no i te wierzenia skandynawskie! No kto nielubi nordyckiej mitologii? :D

Morze Bałtyckie, czyli książka z otwartym zakończeniem.
Odniosłam wrażenie, że nie do końca zamknięte zakończenie ma Margo Tarryn Fisher. Ja wiem, historia dotarła do finału, ale jednocześnie kilka ostatnich stron zasugerowało, że życie bohaterki toczy się dalej, a kolejne wydarzenia mogłyby stworzyć nawet osobną powieść.

Muzeum Powstania Warszawskiego, czyli książka, przy której nie sposób nie płakać. 
Ja w sumie chyba nigdy nie płakałam podczas czytania książki. Przy mandze, owszem (Naruto, wątek z braćmi Uchiha i końcem jednego z nich :p), ale nie przy powieści. Tak się głowię i w końcu wpadłam na pomysł, aby podać tu Anię z Zielonego Wzgórza. W końcu odchodzi jeden z bohaterów, z którym zapewne zżył się czytelnik, jak i sama bohaterka, rudowłosa Ania Shirley.

Kogo nominuję do wykonania Polskiego Tagu?
Wszystkich, którzy mają na to ochotę! Mam kogoś nominować imiennie? No dobrze... W takim razie do zabawy zapraszam KatrinęOlcię, Tali Domi, brak pomysłu oraz Dominikę!

6 komentarzy:

  1. Świetny tag :) może w wolnej chwili wykonam go u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dawno mnie tu u Ciebie nie było, a widzę że zaszły naprawdę spore zmiany! Sympatycznie tu teraz, a motyw z koroną wymiata i pasuje idealnie :)
    Co do tagu to jest świetny. Muszę sobie gdzieś go zapisać, może kiedyś też uda mi się go zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak mnie nominujesz - błagam, daj znać na DM, czy gdzieś ;P Bo nominacje zwykle olewam/nie czytam, także... łatwo mogę przeoczyć. Postaram się o nim pamiętać, ale nie wiem, czy jutro zdążę to zrobić, bo dziś mam już 3 posty do przygotowania :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja często zapominam o informowaniu o nominacji, także tego... XD

      Usuń
  4. Fajny ten tag, podoba mi się, jest taki patriotyczny :D

    OdpowiedzUsuń
  5. To już moja trzecia nominacja w tym tygodniu, zrobiłam się sławna :D haha żartuję Pierwszy raz spotykam się z tym tagiem, tym bardziej dziękuje Ci za nominację, postaram się wykonać ją jak najszybciej.
    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń

layout by oreuis